Tictail och Shopify går samman


Tictail skapades 2011 och deras idé var att det skulle vara enkelt för vanligt folk att börja starta en e-handel, men efter tid så har det fyllts på med små företag också. Tictail har alltid haft det lite svårt på marknaden då Shopify har varit större än Tictail. Nu har shopify köpt eller gått samman med Tictail.

Kunderna som är på Tictail har fått ett erbjudande om att gå över till shopify fram till dem 1 april 2019, efter det kommer Tictails plattform läggas ner och inte kunna användas mer. Tictail har tagit emot ca 190 miljoner från investerare från företag så som det svenska företaget Creandum, det amerikanska thrive Capital, Spotifys produktchef och flera. Man vet inte hur det har gått för Tictail då företaget är registrerat i U.S.A och de har själva inte sagt några officiella siffror.

”Det är jättekul! Shopify hanterar kommunikationen”, säger Carl W Rivera till breakit.

2015 så gav Carl W Rivera denna kommentaren om Shopify till di.se

”Shopify har funnits i mer än tio år medan Tictail funnits i tre år. Vi har gjort mer framsteg än de gjorde under sina tre första år men vi är fortfarande mycket mindre. Vi är en underdog som slåss mot jättarna. Vi är mindre och måste vara smartare”.

Om skribenten